KUVA: Anna Verikov

Ajatuksia laidasta laitaan, mutta monesti liittyen jollain tavalla ortodoksisuuteen. Olen ortodoksi ja pappi, mutta en kirjoita siinä ominaisuudessa, että mielipiteeni edustaisivat ortodoksisen kirkon virallista kantaa. (Toistaalta en ole omasta mielestäni myöskään kirjoittanut mitään sellaista, joka olisi jotenkin kirkon opetuksen vastaista.)
Kenties on parempi vain todeta, että tässä eräs Andrei vuodattaa ajatuksiaan kirjalliseen muotoon toisten ihmisten luettavaksi.

Olkaa hyvä!

keskiviikko 8. huhtikuuta 2009

TV-vero

Verokarhu on ilmeisesti saanut vihiä siitä, että on ihmisiä, jotka eivät oikeesti omista digiboxia (kuten esimerkiksi minä). Koska näitä ihmisiä on kasvava joukko, niin pitäähän heiltäkin saada rahaa kerättyä. Mikäs sen parempi juttu kuin TV-vero, joka lankeaa kaikille. Ei väliä katsotko telkkaria kenties salaa, luetko nettiä tai kuunteletko radiosta uutisia. Nyt kaikki saavat maksaa tasapuolisen summan yhteisen edun nimissä.

Teen kuitenkin tässä vaiheessa lupauksen. Tuli TV-vero tai ei, minä en aio digiboxia enää hommata. Olen vuoden aikana oppinut sen, että ilman telkkaria pärjää vallan mainiosti. Ajan saa oikeasti kulutettua lasten kanssa tai sitten voi vain tehdä mitä tahansa hyödyllisempää kuin tuijottaa aivottomana telkkaria.

Joku voisi sanoa, että on tyhmää maksaa jostain ja sitten ei kuitenkaan käytä hyväksi saamaansa "etua". Nooh, sellaista sattuu. Maksetaanhan tässä paljon muustakin mitä ei pahemmin tarvitse. Saavatpahan ihmiset nyt sitten tulevaisuudessa katsoa halvemmalla telkkua, kun olen kantanut oman korteni kekoon näissä talkoissa.