KUVA: Anna Verikov

Ajatuksia laidasta laitaan, mutta monesti liittyen jollain tavalla ortodoksisuuteen. Olen ortodoksi ja pappi, mutta en kirjoita siinä ominaisuudessa, että mielipiteeni edustaisivat ortodoksisen kirkon virallista kantaa. (Toistaalta en ole omasta mielestäni myöskään kirjoittanut mitään sellaista, joka olisi jotenkin kirkon opetuksen vastaista.)
Kenties on parempi vain todeta, että tässä eräs Andrei vuodattaa ajatuksiaan kirjalliseen muotoon toisten ihmisten luettavaksi.

Olkaa hyvä!

torstai 15. lokakuuta 2009

Kesärenkaat

Niin siinä vain pääsi käymään, että talvikelit yllätti. Tai ei edes yllättänyt, vaan minä olin vain rehellisesti sanottuna laiska.
Joka tapauksessa laiskuuteni seurauksena luistelin kerärenkailla Ilomantsin ja Enon välistä tietä. Jouduin ajamaan hitusen hiljempaa ja päästämään normaalia vauhtia ajavat ohi. Tämäkin oli paikoitellen ongelmallista, kun auto ei meinannut pysähtyä ajoissa pysäkille.
Mitä tästä opimme? Kannattaa vaihtaa ajoissa ne renkaat. Ja kuten eräs ystäväni on sanonut. "Uudet renkaat tulee halvemmaksi kuin uusi auto".

Mitäs muuta sitten tänne kuuluu?
Talo on vielä hieman vilpoisa, kun ollaan juuri siirrytty kaukolämpöön. Nyt on monessa suhteessa parempi ja huolettomampi mieli.

Olen myös yrittänyt vapaa-ajalla lukea liturgian historiaa. Kerron siitä lisää, kunhan saan selville lisää. Joka tapauksessa aion tämän asian tiimoilta olla yhteydessä aika moneenkin eri suuntaan. Toivottavasti minulla riittää intoa tähän "pienoiseen" projektiin.

Ei tässä siis muuta. Ollaan elossa, eikä edes ojassa...